کتاب برنامه نویسی به زبان C با ابزارهای تحت ویندوز، کتابی
مفید و کاربردی از مجموعه کتاب های تکمیلی سمپاد است، که مشتمل بر 260
صفحه، در 10 فصل، به زبان فارسی، همراه با نکات کاربردی و مفید به ترتیب
زیر گردآوری شده است:
فصل 1: آشنایی با زبان های برنامه نویسی و مفاهیم اولیه
- تاریخچه ی توسعه ی کامپیوترها و زبان های برنامهنویسی
- لزوم فراگیری برنامه نویسی
- زبان C و تاریخچه ی آن
- گام های برنامه نویسی
- آشنایی با انواع ویرایشگرها و مقایسه ی آنها
- آشنایی با محیط برنامه نویسی Dev C++
فصل 2: بررسی مسأله و مشخص کردن ورودی و خروجی ها
- مدل پایه ی کامپیوتر و مفهوم متغیر
- نمودار گردشی
- حل مسأله ی یافتن بیشینه بین سه عدد
- حل چند مسأله و بازنمایی الگوریتم با نمودار گردشی
- بازنمایی متنی حل مسأله
فصل 3: ورودی خروجی، متغیرها و محاسبات
- آشنایی با تولید ورودی و خروجی و انواع متغیرها در برنامه نویسی
- انجام محاسبات
- خلاصه نویسی در عبارات محاسباتی
- مربع مجموع سه رقم
- نکات تکمیلی در مورد متغیرها
فصل 4: مدیریت صفحه کلید، صفحه نمایش و آشنایی با ساختارهای تصمیم و تکرار
- نوع کاراکتری
- مدیریت صفحه کلید
- ساختار تصمیم if
- ساختار تصمیم Switch
- ساختار تکرار While
فصل 5: برنامه نویسی گرافیکی
- ورود به محیط گرافیکی
- محاسبات در گرافیک: گرفتن سه رأس و آزمودن نامساوی مثلث
- ایجاد طیف رنگ با RGB
- ترسیم میانه های مثلث
- استفاده از موس در محیط گرافیکی
- استفاده از اعداد تصادفی
- ترسیم اشیاء توپر
فصل 6: مباحث تکمیلی ساختارهای تکرار
- ساختار تکرار For
- محاسبه ی میانگین n عدد
- استفاده از ساختار تصمیم در ساختار تکرار: یافتن بیشینه بین n عدد
- یک مثال گرافیکی از حلقه ی for: رسم n دایره ی متحدالمرکز
- چند مثال ریاضیاتی
- محاسبه ی سری ها و تخمین عدد پی
- مثالی از کاربرد While: تجزیه ی ارقام یک عدد صحیح
- تشخیص اول یا مرکب بودن عدد
- حلقههای تو در تو
فصل 7: آرایه ها
- متغیرهای اندیس دار
- ترسیم یک n ضلعی
- مرتب سازی حبابی
- مرتب سازی انتخابی
- غربال اراتستن
- اعداد صحیح بزرگ
- رشته ها
- آرایه های دو بعدی
فصل 8: کار با فایل
- حافظه ی موقتی و دائمی
- انواع فایل و نحوه ی خواندن محتوای فایل های متنی
- خواندن از فایل و مرتب سازی داده ها و نوشتن خروجی در فایل
- مشخص شدن انتهای فایل
- ذخیره کردن محل نشانگر موس
فصل 9: برنامه نویسی پیمانه ای
- مفهوم و مزایای تابع و برنامه نویسی پیمانه ای
- نحوه ی تعریف تابع در زبان C
- نوشتن تابع محاسبه ی n فاکتوریل
- نوشتن توابع گرافیکی
- توابع گرافیکی با پارامتر ورودی
- یک تابع ریاضی: بررسی اول بودن یک عدد
- فراخوانی با ارجاع در مقابل فراخوانی با مقدار
فصل 10: برنامه نویسی پیشرفته
- ساختمان ها
- ساختمان ها به عنوان پارامتر ورودی تابع
- ساختمان ها به عنوان خروجی تابع
- اشاره گرها
- اخذ حافظه ی پویا از سیستم عامل
- اشاره گرها و توابع و نوشتن توابعی با تعداد پارامتر ورودی نامشخص
- برنامه نویسی بازگشتی

جهت دانلودکتاب برنامه نویسی به زبان C با ابزارهای تحت ویندوز برلینک زیر کلیک نمایید: